Biz Kimiz

“Rehber Öğretmenlere Yönelik İçerikler” başlığından özel yetenekli çocuklar, özel gereksinimli çocuklar, dezavantajlı çocuklar, akran ilişkileri ve aile eğitimi süreci ile ilgili içeriklere ve özel eğitimle ilgili dokümanlara ulaşılmaktadır. Özel öğretim gerektiren çocukların desteklenmesinde büyük bir payı olan rehber öğretmenlerin bilgi ve içeriklerle desteklenerek okul uygulamalarını geliştirmek amacıyla hazırlanan ilgili bölüm öğretmenlerin kullanımında olacaktır.

“Haberler” başlığından güncel haberlere ulaşılacak paydaşların güncel ve doğru bilgiye ulaşmaları, birinci elden bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.

Ana sayfada çocuk, öğretmen, yönetici ve aileler için içeriklere ve bilgilere erişimi kolaylaştırmak amacıyla hızlı bakış sekmeleri bulunmaktadır. “Okul Öncesi Eğitim Programına Bakış” başlığından Okul Öncesi Eğitim Programına ulaşılmaktadır. “Mevzuata Bakış” başlığından 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununa, 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanununa, Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğine, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğine, Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Çocuk Kulüpleri Yönergesine ulaşılmaktadır. “Okul Öncesi Materyallerine Bakış” başlığından öykü kitaplarına, etkinlik kitaplarına, Erken Çocukluk Eğitim Takvimine, matematik içeriklerine, müziklere, 60 Gün Yaz Programına ulaşılmaktadır. Söz Varlığı Çalışması başlığından okul öncesi dönemdeki çocukların sözel dil becerilerinin gelişimini desteklemek, kelime dağarcığını artırmak ve kültürel mirasın aktarılmasına katkı sağlamak amacıyla geliştirilen içeriklere ulaşılmaktadır.

Hazırlanan web sitesinin kullanıma açılmasıyla birlikte çocuklar, okul öncesi öğretmenleri, rehber öğretmenler, yöneticiler ve ailelerin siteyi kullanma sıklığıyla ilgili veriler elde edilecek ve bu veriler web sitesinin görünürlüğü ve etkililiği konusunda bilgi sağlayacaktır.

Millî Eğitim Bakanlığının “Erken Çocukluk Eğitimi” adını verdiği bu site erken çocukluk eğitimine yönelik geliştirilen içeriklere tek bir platformdan ulaşılması ve çocuk, öğretmen, yönetici ve ailelerin içeriklere erişimlerini artırarak okul öncesi eğitimin desteklenmesi amacıyla kurulmuştur. Sitede çocuklara, öğretmenlere, ailelere, yöneticilere, rehber öğretmenlere yönelik içerikler ve haberler yer almaktadır. Ana sayfada bulunan “Çocuklara Yönelik İçerikler”, “Ailelere Yönelik İçerikler”, “Öğretmene Yönelik İçerikler”, “Yöneticilere Yönelik İçerikler”, “Rehber Öğretmene Yönelik İçerikler”, “Haberler”, “Okul Öncesi Eğitim Programına Bakış” “Mevzuata Bakış, “Okul Öncesi Materyallerine Bakış”, “Söz Varlığı Çalışması” başlıklarına tıkanıldığında başlığa uygun içerikler listelenmektedir. “Çocuklara Yönelik İçerikler” başlığından öykü ve etkinlik kitaplarına, 365 Gün Oyun içerikleri ve videolarına, matematik içerikleri ile çocuk şarkıları ve çizgi filmlere ulaşılmaktadır. “Ailelere Yönelik İçerikler” başlığından erken çocukluk eğitiminin önemine, 0-6 yaş gelişim özellikleri, okula uyum süreci, 0-6 yaşa yönelik broşürler, 365 Gün Oyun içerikleri ve videoları ile okula kayıt yaşı hesaplama tablosuna ulaşılmaktadır. Çocukların gelişim alanlarını destekleyen bu içerikler basit ve erişilebilir bir tasarımla çocuklara sunularak, tüm çocukların hem eğlenceli hem eğitici içeriklere ulaşmalarını sağlamaktadır.

“Öğretmenlere Yönelik İçerikler” başlığından okul öncesi eğitim programına, etkinlik kitaplarına, mevzuata, yaygın eğitim kurs programlarına, okula uyum programına, eğitim materyallerine, e-Okul Yönetim Bilgi Sistemine ve bireyselleştirilmiş eğitim programına ulaşılmaktadır. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekleme, mesleğinin başında olan öğretmenlere yol gösterme ve içeriklere kolay erişimi sağlamak amacıyla hazırlanan bu bölüm öğretmenlerin gelişimi doğrultusunda dolaylı etkiyle çocukların üstün yararını gözetmek amacıyla hazırlanmıştır.

“Yöneticilere Yönelik İçerikler” başlığından mevzuata, çocuk kulübü bilgisine, alternatif erişim modellerine, bilişim sistemlerine ve okul öncesi eğitim programına ulaşılmaktadır. Yöneticilerin Okul Öncesi Eğitim hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları, birlikte çalıştıkları öğretmenlerin mesleki problemlerinde onlara rehberlik etmek, ihtiyaçlarına destek olmak ve gelişimlerini desteklemek için gerekli olan bilgi, belge ve içeriklere erişimlerinin sağlanması hazırlanan bu bölüm ile desteklenmektedir.